Τα τελευταία χρόνια διαπιστώνεται ότι ο κόσμος αρχίζει να αλλάζει καταναλωτική συμπεριφορά, αρχίζει να αναζητά περισσότερα απαιτώντας καλής ποιότητας προϊόν συνδυασμένο με μία καλή τιμή. Ειδικότερα μετά τη κρίση, ο καταναλωτής σκέφτεται πολύ περισσότερο που θα “επενδύσει” τα χρήματά του και αυτό φυσικά φέρνει και πολλές αλλαγές, ακολουθώντας τον νόμο της προσφοράς και της ζήτησης.

 Πρώτο και κύριο ζητούμενο σήμερα είναι φυσικά η ανάγκη για οικονομία, ωστόσο οι περισσότεροι πλέον δεν αρκούνται απλά σε μία φθηνή αγορά αλλά αναζητούν μία οικονομική αγορά με πολλαπλά χαρακτηριστικά όπως αυτά της ποιότητας και της μοναδικότητας. Η αλήθεια είναι ότι η μόδα των μεγάλων πολυεθνικών αλυσίδων προσέφερε σε εκατομμύρια κόσμου τη δυνατότητα τόσο να επιπλώσουν τον χώρο τους όσο και οι ίδιοι να ντυθούν κομψά και φθηνά, όμως το σημαντικό μειονέκτημα ήταν και θα είναι η μαζικότητα, διότι εξ’ ορισμού οι μεγάλες αλυσίδες δύσκολα μπορούν να καλύψουν την ανάγκη του καταναλωτή για διαφοροποίηση, για το εναλλακτικό, για το πρωτότυπο.



 

Αυτή την ανάγκη ήρθε να ικανοποιήσει η αγορά του χειροποίητου, μία τάση που έγινε μόδα αρχικά στο εξωτερικό και τα τελευταία χρόνια “ανθίζει” και στην Ελλάδα. Η συγκυρία της οικονομικής ύφεσης, ώθησε επίσης περισσότερο κόσμο στο να αναπτύξει το ταλέντο του, με αποτέλεσμα αυτή τη στιγμή να υπάρχει μία πολύ μεγάλη κοινότητα ανεξάρτητων καλλιτεχνών με τεράστιες δυνατότητες και μεράκι που όχι μόνο δημιουργούν αυτά που αγαπούν αλλά ζουν κυριολεκτικά από την τέχνη τους.

Το χειροποίητο είναι η απάντηση όχι μόνο στη κρίση αλλά και σε έναν κόσμο που κάθε μέρα χάνει και λίγη από τη διαφορετικότητά και την ποικιλομορφία του. Tο χειροποίητο αντικείμενο είναι μία αγορά που προσφέρει πολλά τόσο στον αγοραστή όσο και στον δημιουργό. Είναι μία αγορά κατευθείαν από τη “πηγή” της οποίας βασικό χαρακτηριστικό είναι η απόκτηση ενός μοναδικού αντικειμένου, ενός χειροποίητου προϊόντος που συνήθως δημιουργείται από ανέλπιστα υλικά ή ακόμα καλύτερα ανακυκλώσιμες πρώτες ύλες, μόνο για εμάς. Τι ποιο όμορφο;